U zanimljivim svakodnevnim životnim aktivnostima učimo bez napora (spontano, "usput"), ali obvezni školski sadržaji rijetko su nam toliko zanimljivi i privlačni pa za njihovo usvajanje moramo uložiti veći ili manji mentalni napor. Toliki napor bit ćemo spremni uložiti i izdržati jedino snažnom voljom za učenje i jakom učeničkom disciplinom (stegom), a ona ne ovisi o trenutačnom nadahnuću (inspiraciji) već se razvija upornim redovitim, praktično svakodnevnim učenjem i učvršćuje u vidu dobrih učeničkih navika.
Navika mjesta - Odredi i uredi stalno mjesto za učenje (prikladan i uredan stol u jednoj prostoriji gdje ima što manje buke i mogućih ometajućih događaja, dobra prirodna ili umjetna rasvjeta s pravilne strane kako ne bi bacala sjenu na radno mjesto, prozračenost i ugodna sobna temperatura za učenje).
Navika vremena - Unaprijed planiraj dnevno i tjedno učenje prema rasporedu predmeta u školi. Dobar mogući raspored u nastavku dana poslije nastave je:
- odmor poslije jela (pola sata do sat vremena)
- pregledavanje bilježaka s nastave i njihova dopuna izradom domaćih zadaća dobivenih tog dana
- učenje predmeta iz današnjeg školskog rasporeda
- učenje i ponavljanje naučenoga u predmetima koje imaš sutra
- sadržaj važan za sutradan uči-ponovi prije spavanja i kratko ponovi ujutro nakon što se razbudiš i osvježiš (slično nekad savjetovale bake: "stavi knjigu pod jastuk").
Zastani poslije određenih etapa u učenju, etape neka traju 30 do 60 minuta, a stanke 5 do 10 minuta (ne dulje kako ne bi izgubio potreban zamah u učenju). Stanku iskoristi za razgibavanje i opuštanje. Uči prvo lakše, potom teže pa opet lakše predmete. Na kraju uči predmete (sadržaje) koji traže određenu aktivnost (rješavanje zadataka, izradu crteža i modela). Uvijek počni s učenjem u isto vrijeme u danu (sukladno školskoj smjeni) i ne odlaži početak učenja!
Navika učenja na nastavi - Redovito i aktivno prati rad na nastavnom satu pozornim slušanjem nastavnikovog izlaganja, izradom zadataka, bilježenjem važnih podataka u bilježnicu, uspoređivanjem sadržaja s nastave i iz udžbenika.